Biztosítási kárrendezés
(betétlap és casco) nálunk
karosszéria javítással és fényezéssel:
csak 1 hét
baleseti bejelentő rendezése

Karosszéria javítás és autófényezés töréskár esetén :
Kárfelvétel, casco és kötelező felelősség biztosításra
"Teljes körű kárügyintés az autófényezésben és karosszéria javításban:
kárbejelntéstől az átadásig"
- kárbejelentés- kárfelvétel
- kárügyintézés,
- betétlap és casco javítás
Mi történt és miben tudunk segíteni?
Az első és legfontosabb az, hogy jó helyen jársz, ha olyan műhelyre (autószervizre) van
szükséged, amely karosszéria javítással és autófényezéssel foglalkozik (természetesen
autóalkatrész-forgalmazással is). Mi egy erre szakosodott műhely vagyunk. Olyan autókat
javítunk, amelyek közúti balesetben kisebb-nagyobb kárt szenvedtek el, azaz összetört autókat
javítunk.
Gyakori sérülések:
- lökhárító, fényszórók, gépháztető sérülések kései fékezésből eredő koccanások
- az egész oldala sérül az autónak: sárvédő, oldalajtók, hátsó sárvédő, tükör sérülés (rendszerint autópályán történő balesetek)
- egy-két elemet érintő horpadások és fényezési sérülések: sárvédő, ajtó és lökhárító sérülések (általában parkolóházban oszlopok, otthon kerti kapuk kisívű kanyarodás okozza)
- csomagtér ajtó sérülések, melyek a lökhárító és hátsó gerenda javítását jelentik (főleg más hibájából eredő kései fékezés okozza)
Biztosítási kárrendezés (betétlap és casco) nálunk Karosszéria javítással és fényezéssel: 1 hét
És mondom is, hogy miért...
Ha biztosítási kárrendezés kerül szóba, akkor mindenkinek volt már ezzel kapcsolatban tapasztalata. Ha még nem is koccantak bele hátulról az autóba, de így vagy úgy már biztos volt egy baleset a családban, vagy esetleg egy rosszul sikerült síeléssel társított csonttörés.
Az autókkal kapcsolatos ügyintézések pedig az élmezőnybe tartoznak ezen a területen, mert már mindenki hallott kalandos történeteket, amelyek hetekig vagy hónapokig húzódtak.
Ennek többnyire az ügyintézés szervezése és másodszorban az adminisztratív hibák az okai,
amelyek a gépjármű-javítást lassítják.
És persze a javítás ütemezése is tovább bonyolítja az életünket.
Leggyakoribb hibák, amik miatt más szervizekben elhúzódik a biztosítási ügyintézés
Aláírás hiánya:
Ahogy minden dokumentumnál, úgy itt is elengedhetetlen az aláírás, és sokan nem is tudják, hogy nem mindegy, ki ír alá.
Betétlap (kék-sárga) aláírása:
Károsult esetén a betétlap (kék-sárga) kitöltése szükséges. Ez a legfontosabb dokumentum a kárrendezésben. Ezen a dokumentumon minden rész kitöltése szükséges, és legfőképpen a személyes adatok helyességére kell figyelni, mivel ezek alapján lehet beazonosítani a károkozót.
Nagyon fontos, és mindenkinek ajánljuk, hogy ezen dokumentumon kívül a telefonszám elkérése is elengedhetetlen.
Elég, ha a nagy izgalomban egy betű elírásra kerül, vagy olvashatatlan lesz, és már fenn is akad a hivatalos ügyintézés. A dokumentumok javítása vagy újbóli megírása nem probléma, így bátran egyeztessen mindenki, ha hibát észlel.
Fontos tudnivaló a betétlap aláírásával kapcsolatban:
A betétlap esetén mindig azok írják alá, akik vezették az autót. Ez törvényi előírás.
Baleseti kárbejelentő aláírása (2x ha kell):
"Erre Casco esetén is szükség van"
A baleseti kárbejelentő minden biztosítónál más és más, és ami a legfontosabb, hogy nincs egységes minta, így a biztosító csak a sajátját fogadja el. Ezért sokszor nehézkes az interneten megtalálni a szükséges nyomtatványt, mert sok olyan dokumentum elérhető, ami már régi, és hiába a biztosítóé, ha már mást használnak.
A baleseti kárbejelentő lényegében egy adatközlő formanyomtatvány, amin a betétlapon szereplő adatokat ismét meg kell adni. Emellett egy rövid, tényszerű történet leírását kérik a balesetről, esetenként gyermekszerű rajzzal kiegészítve.
Ezt a dokumentumot esetenként kétszer kell aláírni, ami azt jelenti, hogy ha a tulajdonos és a gépjármű vezetője nem azonos személy, akkor mindkettőjüknek alá kell írnia. Erre mindig figyelj!
Áfa nyilatkozat
Ha már céges autóról szó esett, akkor érdemes megemlíteni a számlával kapcsolatos teendőket. Tudni kell, hogy a javítási számlát egy szerviz sem, így mi sem a biztosítónak állítjuk ki, hanem mindig a gépjármű tulajdonosának. Ez törvényi előírás. Cég esetén pedig egy számlát költségként el lehet könyvelni. A törvényi előírás szerint azonban ennek a költségszálnak maximum az Áfa 50%-át lehet elkönyvelni.
Az Áfa nyilatkozat aláírása a végső számla esetén kulcsfontosságú, mert ezzel kell nyilatkoznod a biztosító felé, hogy ezt a számlát le szeretnéd könyvelni vagy sem.
Ha igen, akkor az Áfa 50%-át levonják a javítási számlából, és azt Neked kell átutalnod részünkre, hogy a könyvelés mind a három félnek tökéletesen stimmeljen. Az Áfa nyilatkozatot, ha az utaláshoz és a számlához csatolod a könyvelésben, akkor az tökéletesen megfelel a törvényi előírásoknak.
Az aláírás fontos, de vannak még érdekességek, amelyek miatt máshol könnyen megcsúszhat a javítás. Jellemzően ezek szoktak a leggyakoribb hibák lenni más szervizeknél, ami miatt jelentőssen megnőhet az ügyintézés és a javítás átfutási ideje.
Az aláírások fontosságát körültekintően körbejártam, így ha ezt Te is elolvastad, akkor ezzel probléma nem lesz. Minden munka felvétel során erre ügyelünk, és mi mindent ellenőrzünk, hogy gond és fennakadás ne legyen.
A formalitás fontossága: minden, amiről elsőre nem tudhatsz
Fedezet, jogalap és fizetési kötelezettség
Kezeljük tényként, hogy a biztosítónak nem prioritása, hogy gyorsan fizessen a javításokért, hiszen nem ebből van profitja. Így ha ez az alapvetésünk, akkor Te se lepődj meg azon, ha azt mondom, hogy a biztosító mindenre "harap", amivel hatással lehet a biztosítási költségekre.
Most pusztán gyakorlati tényekről lesz szó, amelyeket nem fogsz olvasni az interneten.
Fedezet problémája
A fedezet a biztosítás által nyújtott védelem, amely meghatározza, hogy milyen eseményekre és károkra téríti meg a biztosító a költségeket. Ez a biztosítási szerződésben pontosan rögzítve van. Például egy autóbiztosítás fedezete lehet baleseti károkra, lopásra vagy természeti csapások elleni védelemre.
A fedezet problémája, ami Téged leginkább érinthet, az, amikor a károkozónak nincsen biztosítása. Ez a leggyakoribb ok. Ilyenkor ugye nincs kinek benyújtanod a kárt. Azt ugye tisztázhatjuk, hogy ma Magyarországon kötelező a gépjármű-biztosítás, ha az autó közúton közlekedik.
Magyarországon a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (KGFB) nélküli közúti közlekedés nem minősül bűncselekménynek, hanem szabálysértésnek. A KRESZ előírja, hogy a közlekedésben csak olyan járművel szabad részt venni, amely rendelkezik érvényes KGFB-vel. Ennek hiánya esetén a rendőrség helyszíni bírságot szabhat ki. Ez elsőre nem oldja meg a problémádat.
Ez a probléma rendszerint akkor derül ki, amikor a biztosítási ügyintézés során az összes anyagot beküldjük a biztosítónak, és megkérjük a jogalapi igazolást.
Ilyenkor a biztosító a benyújtott adatokat ellenőrzi egy közös, egységes rendszerben, ahol bizony egyből kiderül, hogy a baleset időpontjában volt-e érvényes biztosítása a károkozónak. Ha nem volt, akkor jogalap sincs a javításra, azaz az autó javítását a biztosító nem fedezi.
Ebben az esetben a biztosítási ügymenet részben módosul, mert ilyenkor a kárrendezés a MABISZ-hoz (Magyar Biztosítók Szövetsége) kerül át. Ilyenkor a MABISZ rendezi a káreseményből származó számlát, amit a károkozó személlyel leegyeztetve megfizettet.
Fontos tudnivaló:
Ha a káresemény időpontjában a károkozó tudja és közli veled, hogy nincsen biztosítása, akkor hívj rendőrt. Ez azért fontos, mert a rendőrségi dokumentum alapján a MABISZ ügyintézés rendkívül gyors és problémamentes.
Érdemes tudnod, hogy balesettől függően minimum 30 nap, mire megkapod a hivatalos jegyzőkönyv alapján a Rendőrségi vagy Bírósági határozatot. A jegyzőkönyv önmagában nem elég a biztosítási ügyintézéshez, csak a határozatot fogadja el a biztosító.
Jogalap, ami a javításhoz szükséges
Ha a fedezet rendben van vagy rendeződik, akkor általában a jogalap megvan, és meg lehet kezdeni a javítást. A jogalap a szükséges dokumentumok benyújtását követően kérhető. Ezzel az adminisztrációval szoktak más szervizek könnyen megcsúszni, mert az adminisztrálásnak is van átfutási ideje.
A jogalap kiadása előtt ellenőrzik az összes szükséges dokumentum helyességét és érvényességét. Így itt fontos a precizitás és az alaposság.
Fizetési kötelezettség
A fizetés lényegében a jogalaphoz köthető, így ha ott minden rendben, akkor általában ez is rendben van. A fizetési kötelezettség problémája néha adminisztratív jellegű, de vannak egyedi esetek is, amikor technikai probléma van a biztosítónál. Ilyen például, amikor a biztosító kifizet az ügyfélnek egy részösszeget úgy, hogy azt nem kérte az ügyfél, mert szervizben történő javítást szeretett volna.
Ilyenkor sincs gond, csak a biztosítóval kell egyeztetni. A kiutalt összeget az ügyfél fizeti ki nekünk, és a különbözetet pedig a biztosító.
A fedezet, jogalap és fizetési kötelezettség az adminisztrációs ügyintézés során gyorsan rendeződik. Így a kárfelvétel akár másnapján is kiderül, ha van valami hiányosság vagy probléma.
Ezek gyakran előfordulnak, de már a veled folytatott egyeztetés során átbeszéljük a lehetőségeket, így általában minden adminisztratív hiányosságra fel tudunk készülni.
Mi ebben nagyon jók vagyunk.
Most láthatod, hogy van jó pár feladat az ügyintézés során, ami nekünk rutinszerű, de esetleg neked teher vagy nem világos. Mi mindenben segítünk!
Ami nálunk alap a biztosítási kárrendezés során: Minden 1 hét alatt
- Gyors és hibamentes adminisztráció: Kapcsolatfelvétel és koordináció a biztosítóval.
- Előfinanszírozás nélkül: Nincs szükség semmilyen előlegre.
- Biztosítási ügyintézéssel párhuzamos karosszéria javítás és fényezés: Nem kell megvárni a biztosító kifizetését, így ahogy kész az autó, aznap el is lehet vinni.
- +1: Értékcsökkenés (avulás): Az értékcsökkenést nem kell megfizetni, mint másoknál.
Nálunk minden 1 hét alatt kész van: biztosítási ügyintézés és a javítás.
Gyere be hozzánk vagy telefonálj, és e-mailben mindent leegyeztetünk és elküldünk, így csak a megbeszélt időpontra kell bejönnöd.
Érdekes kérdések és válaszok a biztosítási ügyintézésről
Ha érdekesnek találtad a biztosítási ügyintézéssel kapcsolatos információkat, akkor gyere, mert még van pár érdekes kérdés és válasz a témában.
"Saját autómat törtem össze, és van cascom, hogyan tovább?"
Ez a kárrendezés lényegében majdnem megegyezik a betétlapra történő javítással. A különbség, hogy a saját biztosításomra csináltatom meg a kárt.
Ilyenkor fontos tényező az önrész. Az önrész mértéke szerződésenként eltér, így elsőként mindig érdemes a dokumentumok elolvasásával kezdeni. Általánosságban elmondható, hogy leggyakrabban 50, 100, 200 és 300 ezer forint szokott lenni az önrész.
Ezt mindig a tulajdonosnak kell megfizetnie. És igen, ezt ki kell fizetni, és sosem a biztosítónak, hanem a javító szerviznek.
Ez azért van így, mert törvényileg a biztosító nem fizetheti ki az önrészt. A javítási számla végösszegéből a biztosító mindig levonja az önrészt, és annyival kevesebbet utal ki a szerviznek, azaz nekünk.
Ilyenkor a gépjármű átadásakor kell megfizetni az önrészt, amit kártyával vagy készpénzben is lehet rendezni – ami a kényelmesebb.
"Van cascom, akkor mehet minden javítás egyben?"
Gyakori kérdés a fenti, és érdemes tisztázni a biztosítók álláspontját. Fontos megérteni, hogy a cascot nem lehet összevonni több káreseményre. A biztosítási kárszakértők jól képzett, tapasztalt szakemberek, így pontosan tudják, hogy melyik sérülés hogyan keletkezhetett. Az autón lévő több sérülés nem vonható össze egy káreseményre, ha azok között nincs nyilvánvaló kapcsolat.
Tehát a hátsó lökhárító sérülését nem lehet összevonni a bal első ajtó horpadásával.
Ez azt jelenti, hogy a fenti példánál két kárbejelentőt kell benyújtanod, és igen, a casco önrészét kétszer kell megfizetned. Erre más lehetőség nincs. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy egy összetett káreseményt elemenként fognak neked felaprózni, de amit a kárszakértő egyértelműen meghatároz, az az irányadó a sérülések megállapításában.
Erre nekünk és más szerviznek sincs semmilyen ráhatása, mert ezt a biztosító és az általa kiküldött szakember végzi el.
"Van betétlapom, aláírta, de:"
Korábban, ahogy írtam, van egy érdekesség a betétlap esetében. A biztosító körültekintő, és önmagában egy kitöltött kék-sárga betétlap nem elegendő, ha nincs ráírva a következő: "A balesetben a vétkességem elismerem."
Ez fontos, mert ez azt jelenti, hogy nem vitatja a felelősséget, tehát a biztosítás érvényesíthető.
Ez a gyakorlatban nem mindig ennyire egyértelmű. Vannak furcsa helyzetek és még furcsább emberek. A biztosítást bonyolíthatja olyan helyzet is, amikor azt írják rá, hogy "részben elismerem." Ez önmagában nem elegendő a biztosítónak.
Vannak olyan helyzetek, amikor nem tudnak egyértelműen megegyezni a gépjármű tulajdonosok. Ilyenkor mindig rendőrt kell hívni, és megvárni a Rendőrségi határozatot (nem a jegyzőkönyvet).
Van olyan helyzet, amikor elismeri a vétkességét, de a nagy rémületben senkinek sem tűnik fel, hogy hiányzik a varázsmondat: "A balesetben a vétkességem elismerem."
Ha a történtek nem vitatottak, akkor sincs gond, és nem kell új betétlapot írni. Elegendő egy biztosítói károkozói nyilatkozat, amelyben a történteket elismeri. Ezt a biztosító elfogadja.
"Nem lehetne-e, még ezt is megcsináltatni?"
Előfordul még mostanában is, hogy kapunk ilyen kérdést. Erre a válasz az, hogy természetesen költség ellenében meg lehet csináltatni mást is. Fontos tisztázni, hogy a biztosítási kárszakértők jól képzett szakemberek, és pontosan tisztában vannak egy káresemény lefolyásával és annak sajátosságaival.
Ha az autón sérülés mellett 30 centire van egy másik sérülés, az nem azt jelenti, hogy azt is fel fogja venni a kárszakértő, csak mert közel van hozzá. Ez nem így működik. Azt hivatalosan "más káresemény" néven rögzítik, és arra nem terjed ki a fedezet. Így más sérülést a biztosító számlájára nem lehet sem felvetetni, sem megcsináltatni.
"Az miért lett megcsináltatva?"
Van, hogy kapunk olyan kérdést, hogy azt a sérülést miért csináltuk meg, amikor nem is látszott annyira. A biztosítási ügymenetben és a káresemények javításában fontos tisztázni, hogy a javítási munkálatok mindent magukban foglalnak, amit a kárszakértő rögzített.
Ha egy sérülés kicsi és nem zavar Téged, azt akkor is el kell végeznünk. Ezt nem mi döntjük el, hogy mit lehet és mit nem, hanem azt a biztosító által kiküldött igazságügyi kárszakértők határozzák meg. Mi sem többet, sem kevesebbet nem csinálhatunk.
"Értékcsökkenés és avulás, amit Neked kell kifizetned"
Talán ez a legfontosabb dolog, amit érdemes tudnod, ha szervizt választasz. Az értékcsökkenés és avulás egy olyan számítási kalkuláció, amely az idő múlásával és az autó elhasználódásával jár. Ez egy összetett kalkuláció, amely az autó különböző alkatrészeire másképpen hat. Van, amit jobban, és van, ami lassabban veszít az értékéből.
Egyszerűsítve: az autód egyik alkatrésze nem érhet ugyanannyit, mint egy most megrendelt új alkatrész, mert használtad, megkopott és nem új. A bontott alkatrésznek is van egy piaci ára, amelyet a biztosító ismer.
Az új alkatrész és a bontott alkatrész ára közötti különbséget Neked kell kifizetni. Ha márkaszervizbe mész, akkor ez teljesen biztos, hogy még Te is fizetsz, és nemcsak a biztosító. Ezt a gyakorlatot a szervizek többsége alkalmazza is.
Nálunk ezt azért nem kell megfizetned, mert nagyon jó beszállítóink vannak, és a javítások révén nagyon kedvező beszerzési árral tudunk dolgozni. Így az avulás összege ebben a formában nem jelentős, és Nálunk ezt nem kell megfizetned.
"Milyen dokumentumok kellenek a biztosítási ügyintézéshez, amikor jössz hozzánk?"
- Forgalmi engedély másolata
- Törzskönyv másolata
- Meghatalmazás a részünkre (tulajdonostól)
- Betétlap (kék-sárga)
- Kárbejelentő (Casco javítás esetén is szükséges)
- Kárfelvételi jegyzőkönyv (ha megvolt a kárfelvétel)
- Rendőrségi határozat (ha szükség volt rá)
- Aláírási címpéldány és ÁFA nyilatkozat (cég esetén)
- Banki meghatalmazás a javításra (ha lízinges vagy banki hiteles az autó)
És most jöjjenek a fotók is: Gyakori biztosítási javítások: töréskár sérülések képeken









Mit jelent a kötelező felelősség biztosítás?
A gépjármű kötelező felelősségbiztosítás (KGFB) egy olyan biztosítási forma, amelynek lényege,
hogy a gépjármű tulajdonosa a biztosítási szerződés keretében pénzügyi fedezetet biztosít azzal
az eshetőséggel szemben, hogy gépjárművével okozott kárt okoz másnak.
Ez azt jelenti, hogy ha mi okozunk balesetet egy másik járművel vagy más személlyel, a KGFB
biztosítás megfizeti az általuk elszenvedett károkat, beleértve a testi és anyagi károkat is. A
KGFB-biztosítás megköveteli az összes Magyarországon forgalomban lévő gépjárműtulajdonos
számára, és annak hiánya büntetést von maga után.
A KGFB-biztosítás díja függ a jármű típusától, életkorától, használati céljától és egyéb
tényezőktől, valamint a biztosító választásától. A díjat általában évente kell fizetni.
Mit jelent a casco biztosítás?
A casco biztosítás (vagy teljes körű biztosítás) egy olyan gépjárműbiztosítási forma, amely a
kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (KGFB) kiegészítéseként nyújt védelmet a jármű
tulajdonosának, azaz nekünk. A casco biztosítás általában opcionális, azaz nem kötelező, de
ajánlott biztosítási forma, különösen ha új vagy magas értékű járművünk van.
A casco biztosítás védelmet nyújt a jármű baleset, lopás, betörés, tűz, természeti csapások és
más károsodások ellen. Az ilyen típusú biztosítás általában fizeti a javítási költségeket vagy a
jármű pótlásának költségeit, ha az visszavonhatatlanul megrongálódott, eltűnt vagy
ellopott.
A casco biztosítás díja a jármű típusától, értékétől, használati céljától, a biztosító
választásától és a mi személyes preferenciáitól függően változik. Fontos megjegyezni, hogy a
casco biztosítás külön díjat jelent a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (KGFB) díjától, és
hogy az összeg, amit fizetni kell, nagyban függ a biztosítás feltételeitől és az általunk
választott önrész mértékétől.
Mit jelent a casco biztosítás önrész?
A casco biztosítás önrésze egy összeg, amelyet a jármű tulajdonosa fizet a biztosító felé,
amikor casco kártérítési igényt nyújt be. Az önrész az a rész, amelyet a biztosított saját
maga visel a kárenyhítési költségekből, mielőtt a biztosító kifizeti az összes többi
költséget.
Az önrész összege előre meghatározott és megegyezett összeg, amelyet a biztosítási szerződésben
rögzítenek. Általában az önrész összege csökkenti a biztosítás díját, mert a jármű tulajdonosa
viseli a kockázat egy részét.
Például, ha a mi figyelmetlenek vagyunk és neki megyünk másnak, akkor a mi autónkat magunknak
kell megjavítani.
Ha javítási költségek 1 millió forint, de az Ön casco biztosítása például 200 000
forintos önrészt határoz meg (vagy 100 000 + 10%), akkor a biztosító csak 800 000
forintot fizet ki a javításra, mert az önrészt saját zsebéből kell kifizetni, amely 200
000 forint.
Az önrész összege változó lehet a biztosítási szerződés szerint és mindig a javító cég részére
kell megfizetni.
2 eset fordul elő a biztosítási ügyintéz során, amivel kalkulálni lehet:
- a, Gépjármű karamból vagy sérülés más okozza nekünk: kötelező felelősség biztosításra tudjuk megjavítani az autót, azaz betétlapot kapunk
- b, Gépjármű kár saját hibából történik, így megunknak kell megjavítani a keletkezett sérülést, azaz casco biztosítást veszünk igénybe
Mind a két esetben van lehetőség a teljes kárügyintézésre és a gépjármű megjavításra.
És most mit kell Tenned? Lássuk lépésenként...
1. Be kell jönni a műhelybe átnézni a sérülést
2. Megtekintésre hozni kell:
Magánszemély esetén:
- egy meghatalmazást (innen tölthető le), amely a céget megbízza a kárrendezésre
- sárga-kék kárbejelntő lapot
- forgalmit engedélyt
Cég esetén:
- egy meghatalmazást (innen tölthető le), amely a céget megbízza a kárrendezésre
- sárga-kék kárbejelntő lapot
- forgalmit engedélyt
- aláírási címpéldányt és cégkivonatot
3. Bejeltjük a kárfelvételt a biztosítónál
4. A kárfelvételt követően elkészítjük a hivatalos javítási kalkulációt
5. A kalkulációt be küldjük a biztosítónak
6. A biztosító a kalkuláció elfogadása után megküldi a részünkre a fedezeti jogalapi
igazoláslt, és így elkezdődhet a javítás
7. Kiállítjuk a számlát a tulajdonos nevére
8. A számlát elküldjük a biztosítónak, aki rendezi a javítás teljes költségét a
cégünknek
8. A munka párhuzamosan folyik az adminisztrációval
9. Készen visszakapja az autót
10. Kárrendezés és autó javítás készen
Hívj fel minket nyugodtan, ha biztosítási ügyintézésre van szükséged
vagy gyere be a
műhelyünkbe.
A műhelyünk elérhetőségét itt:
(műhelyünk elérhetőségeink) itt találod.
u.i.: Remélem hasznos volt amiket most olvastál. Ha Te is nálunk szeretnéd az autódat ügyeit
elintézni és megjavítani, akkor
telefonálj vagy írj nekünk e-mailt.